top of page

ראיון להשראה #3 אפרת חכימי

את מכירה את אפרת חכימי? ואת עבודות הנייר שלה? שאלה אותי הילה שפיצר, בזמן שהציגה לי את עמוד האינסטגרם של אפרת "efigram" ואת עבודות הנייר הייחודיות שלה. עניתי להילה, שאני לא מכירה אבל נראה לי שאני מתחילה מעכשיו לעקוב. משחקים של צורות פשוטות, צבעוניות עם נוכחות, התבוננות מלאת הומור על מצבים יום יומיים וחלקי גוף נשיים מלאי הבעה, כל אלה מאפיינים את עבודות מגזרות הנייר והקולאז'ים של אפרת. תוך זמן קצר ידעתי שאני חייבת לראיין אתה לבלוג - לראיון להשראה, מוזמנים להכיר.

צילום: סיון מויאל



עבודות אומנות: אפרת חכימי מאתר האמנית efrathakimi.com


למה נייר ? כלומר איך התגלגלת לעבודה עם נייר. התחלתי לעבוד עם נייר לפני כמה שנים, אז עשיתי קולאז׳ים עם נייר ופתקי פוסט-איט והצטבר אצלי אוסף מכובד של נייר ופתקונים בשלל צבעים מאוחר יותר חזרתי להשתמש בניירות בשביל סקיצות לציורים שעשיתי באותה תקופה, הנייר היה מעולה בחשיבה על קומפוזיציות צבע וככל שהשתמשתי בו הבנתי שזה החומר שנכון לרעיונות שלי, אני חושבת דרכו ומוצאת בו הרבה פוטנציאל.

עבודות אומנות: אפרת חכימי מאתר האמנית efrathakimi.com


אצבעות, שיניים, שדיים ועוד, מה עומד מאחורי העיסוק בגוף הנשי. הדימויים שאני מייצרת חוזרים על עצמם ונגזרים אחד מהשניה, הצורות והצבעים די קבועים. אני נוטה להיות חסכנית ולהשתמש במינימום הנדרש כדי לתאר את הדברים. אני מחליפה בין צורות: ציפורניים> שיניים, יד>שד ומשחקת כדי למצוא רגע מעניין/מצחיק, כך נוצרות נקודות ייחוס חדשות לעבודות הבאות. אין היררכייה בין הנייר לבין הדימויים שהוא נושא בגופו, הנייר גם משפיע מאוד על בחירת הנושאים. הגוף הנשי בעצמו עומד מאחורי ובלב העיסוק בגוף הנשי, אני מייצרת לקסיקון של דימויים שהוא אוטונומי: מביט ומייצר את העולם במושגיו שלו.

עבודות אומנות: אפרת חכימי מאתר האמנית efrathakimi.com


על אילו נושאים נוספים מעניין אותך לעבוד? מה שמעניין אותי זו האינטראקציה בין נושא וחומר. דרכים שבהן חומרים יכולים להיות מופעלים כדי לייצר משמעות: כמו בציורים painting, monument ובהרבה מעבודות הנייר שלי.

עבודות אומנות: אפרת חכימי מאתר האמנית efrathakimi.com


מהי סביבת העבודה ליצירה מקום, זמן, מוזיקה, שקט, לבד…? בשנה וחצי האחרונות הסטודיו שלי נמצא בחלל תת קרקעי (מקלט) בקרית שלום, שאני שוכרת דרך מחלקת האמנויות בעירייה. הסטודיו רחב ידיים ביחס לחללים אחרים שעבדתי בהם, אין בו קליטה סלולרית ואינטרנט ולמרבה הצער גם אין אור שמש. גודלו של הסטודיו והעובדה שהוא לא מאוורר כל כך טוב, כנראה תרמו לנטייה שלי לעבודה עם הנייר בפיסול/הצבה. יש בסטודיו תנאים של בידוד שמאוד עוזרים לעבוד ללא הסחות ושטח נוח לנסיונות פיסוליים וסקיצות תלת מימדיות של נייר. בדרך כלל אם אני מקשיבה למשהו זה יהיה פודקאסט: מותחנים, אמנות, מדע. אני בוחרת לפי התוכן, משך הפרקים והקריינות, חייבת לאהוב את הקול של הקריין/ית!


עבודות אומנות: אפרת חכימי מאתר האמנית efrathakimi.com


אני עוקבת קבועה אחר עמוד האינסטגרם שלך. מסקרן אותי לדעת אחרי אילו אמנים את אוהבת לעקוב וממליצה להכיר ברשת, מהארץ ומהעולם? באינסטגרם אני אוהבת מאוד את: hilla.toony.navok j_tichy tom.shoval subwayhands דף לחובבי ידיים


מה התוכניות לשנה הקרובה? ואיפה אפשר לראות עבודות שלך?

באוגוסט אני נוסעת ללימודי תואר שני בבי״ס של המכון לאמנות של שיקגו.

הצבת הנייר "תבליט" מוצגת עכשיו בתערוכה הקבוצתית חדר מילוט במוזיאון נחום גוטמן בתל אביב עד ה2 בספטמבר.

בכל חודש יולי עבודות הנייר שלי מתארחות ב-כולה בנמל תל אביב לתערוכת גיוס שהכנסותיה יוקדשו למימון MFA.

הסוף השבוע 20-22 ביולי אני פותחת את הסטודיו בקרית שלום, לביקורים ומכירה של ציורים, עבודות נייר והדפסים, כולם מוזמנים!

וגם באתר שלי efrathakimi.com .



תודה אפרת, מאחלת לך הרבה הצלחה בהמשך דרכך, מה שבטוח אני ממשיכה לעקוב.


צולם בהשקת תערוכת המכירה בכולה




 

לקבלת עידכונים על ראיונות להשראה, לוחות חומרים והפוסטים חדשים, הרשמו לניוזלטר DESIGN PLAY - GROUND BLOG

 




bottom of page