top of page

Studio ETN מעצב אורח - איתן כהן

מאי 28.5.2019 - מיכל מונטג

אחד הדברים הטובים ברשתות החברתיות הוא שהרשת מאפשרת לעקוב אחרי הרבה מאוד מעצבי פנים מעניינים בארץ ובעולם. להציץ מרחוק על העשיה והיצירה ולהכיר אותם דרך עולם החומרים שלהם. מדי פעם אני נתקלת בפרוייקטים או במעצבים שמסקרנים אותי ממש. מעצבים שאני יכולה כבר לזהות מרחוק את הקו העיצובי ואת השפה החומרית האישית שלהם. כך קרה כשראיתי כמה מהעבודות של מעצב הפנים איתן כהן מ- Studio ETN וידעתי שאני חייבת לארח את איתן כאן בבלוג כ#מעצב_אורח. מוזמנים להכיר את: המעצב איתן כהן, Studio ETN

מעצב הפנים איתן כהן, Studio ETN צילום: רונן כרם

נעים להכיר: מעצב הפנים איתן כהן. למדתי תואר ראשון בעיצוב פנים, במכון הטכנולוגי בחולון H.I.T. לאחר הלימודים התחלתי מיד לעבוד במשרדים גדולים ומובילים בתחום. התמחתי בניהול פרוייקטים גדולים, מורכבים ומגוונים בארץ ובחו"ל כגון: חנויות, משרדים, בתי מלון, לובאים, משרדי מכירות, מסעדות, ברים ודירות. בשנת 2013 פתחתי את הסטודיו שלי והתחלתי לעבוד ולתכנן חללי מגורים שונים באופן עצמאי. בנוסף לעבודה נתתי ייעוץ וליויתי סטודנטים לעיצוב פנים בבניית קונספט בפרוייקט הגמר שלהם וגם לימדתי באופן פרטני אוטוקד וסקצ'אפ, את זה אני עושה עד היום למעשה, אני פשוט אוהב את זה.

עיצוב פנים: איתן כהן, Studio ETN צילום: גדעון לוין

עיצוב פנים: איתן כהן, Studio ETN צילום: גדעון לוין

רקע קצר על הקמת הסטודיו Studio ETN - Interior Design Studio: הסטודיו הוקם מאהבת המקצוע והאמונה האבסולוטית בו. אני מאמין שעיצוב הוא קודם כל עבור אנשים ואחרי זה בכדי להיות אסטתי, זה בדרך כלל בא ביחד אם העיצוב באמת לוקח בחשבון את החומרים הגאומטריה והחוויה הנכונה. עיצוב צריך להיות חכם, ומתחשב בצרכים של המשתמש, הפרויקט צריך להגיד משהו לשם מטרה. לכל פרוייקט אני מביא במסירות רבה את הניסיון הטכני העשיר שצברתי. שם דגש חזק על פרטים ברמה גבוהה, נוחות המשתמש, שילובי חומרים בהתאם לתקציב ולרעיון המרכזי של הפרויקט.

עיצוב פנים: איתן כהן, Studio ETN    צילום: גדעון לוין

עיצוב פנים: איתן כהן, Studio ETN    צילום: גדעון לוין


מה החומר שלך? חומר הגלם האהוב או המייצג אותך אישית ובעבודות שלך? קל מאוד לזהות שהחומר שאני הכי אוהב לעשות בו שימוש הוא מתכות שונות: ברזל, פלדה, פליז נירוסטה, כל חומר יבוא לידי ביטוי בצורה הנכונה לו ובהתאם לקונספט של הפרויקט, בין אם הוא יהיה צבוע, טבעי, מבריק, מט, מוברש או עם לכה. החומרים המתכתיים אהובים עליי במיוחד משום שהם מאוד ורסטילים, חומר שיודע להתאים את עצמו (קצת כמוני) וככזה ניתן לשוות לו מראה שונה בכל פרויקט לפי אופי הלקוחות.

עיצוב פנים: איתן כהן, Studio ETN    צילום: גדעון לוין

עיצוב פנים: איתן כהן, Studio ETN    צילום: גדעון לוין


מהו תהליך בחירת החומרים בעיצוב שלך? אני מדבר לא מעט על חומר בהקשר פסיכולוגי – "פסיכולוגיית החומרים". אני מאמין שחומר יכול להשפיע עליך או עלייך באופן רגשי לא פחות ואולי אפילו יותר, מהחוויות שאנחנו חווים סביבנו, מגע, תחושה, אנרגיה שמייצר החומר, איך חומר גורם לנו להרגיש. את החומרים אותם אני מתאים לכל לקוח באופן המדוייק לו. מציג ללקוח באופן מוחשי את החומר עצמו או אימג'ים לדוגמא, ולפי תגובות הלקוח אני מדייק את החומר עצמו לתוצאה מיטבית.

עיצוב פנים: איתן כהן, Studio ETN    צילום: שי אפשטיין


מפגש בין חומרים: איך שפת החומרים האישית שלך מתחברת עם הלקוח? ישנו קשר הדוק בתחושות ואינסטינקטים קדומים, מגע וצליל מאוד משפיעים עלינו כבני אדם. כששני חומרים נפגשים ע"י חיבור מעניין, זה יוצר תקשורת וזה גורם לך להתנהג כך או אחרת, לפחות ככה אני רואה את זה וככה אני יוצר.

עיצוב פנים: איתן כהן, Studio ETN    צילום: גדעון לוין

עיצוב פנים: איתן כהן, Studio ETN    צילום: גדעון לוין


האם היה לך אתגר מעניין עם אחד מחומרי הגלם שבחרת לפרוייקט? ומה למדת מהאתגר?    באופן כללי, חומרים טבעיים מאוד יכולים לאתגר ואפילו לתסכל, חומר טבעי כשמו כן הוא, הינו פרא, לא ניתן לאילוף, זה מה שיפה ומושך בו, וזה גם מה שקשה בו. תמיד אני אומר: אם אתה לא יודע להשתנות עם הקצב של החומר הטבעי, לא אמליץ לך לחיות איתו. דוגמא מפרויקט אהוב, בו עשינו כיור שוקת מאוד מושקע עשוי נירוסטה בציפוי צבע בהתזה אלקטרוסטטית, עם הזמן ישנם מעט שריטות ודהיות של צבע המראות את השימוש ואת הזמן על החומר. אני אוהב. אבל גם הלקוח צריך... כמעצבים, אנחנו צריכים להוביל את הלקוחות שלנו בביטחון מלא, חלק מהאחריות שלנו שאיננה נפרדת מהמקצועיות, היא לספר גם על חסרונות של חומרים נבחרים בהם נעשה שימוש בפרויקט, הם יצטרכו לבחור אם לחיות עם הפרא והטבע של החומר הנבחר או לוותר.

איזבלה בר, עיצוב פנים: איתן כהן, Studio ETN  צילום: אסף פינצ'וק

איזבלה בר, עיצוב פנים: איתן כהן, Studio ETN צילום: אסף פינצ'וק


חומר גלם אחד שהכי מסקרן אותך לחקור וליצור איתו בפרויקטים הבאים? כמי שאוהב ליצור פרויקטים מאוד מהוקצעים ובעלי שליטה גבוהה בצורה חומר ותוצאה, אשמח לחזור ולגעת בעולמות של אבנים טבעיות ולמתוח את הגבול שלהן מהשימוש המובן מאליו שלהם, צפו לתוצאות...

עיצוב פנים: איתן כהן, Studio ETN    צילום: גדעון לוין


תודה רבה איתן שהתארחת בבלוג ושיתפת בעולם החומרים האישי שלך בעיצוב. מזמינה אתכם לעקוב אחרי איתן בפייסבוק, באינסטגרם וכמובן גם באתר הסטודיו, Studio ETN - Interior Design Studio.




 

לקבלת עידכונים על פוסטים חדשים, ראיונות להשראה, לוחות חומרים הרשמו לניוזלטר DESIGN PLAY - GROUND BLOG

 



bottom of page