top of page

קוראים לה נתלי ב- "ת"

תמיד מסקרן אותי לדעת איך זה לחיות בנוף אחר, במקום אחר על המפה, עם כבישים אחרים ריחות וצלילים שונים. בכל מפגש עם אנשים חדשים, תמיד מעניין אותי לשמוע מאיפה הם. הסקרנות שלי תמיד מתגברת כשאני שומעת שהם מאיזורים רחוקים יותר, עם נוף אחר, בצבעים ובגבהים שונים מהנוף העירוני שאני מכירה מהיום יום. הראש מיד מריץ בדמיון אלף ואחת תמונות של הנוף, הקהילה והאווירה שאולי הקיפה את אותו אדם. מרגישה לרגע אולי, איך זה לחיות באזור חיוג אחר על המפה.

תמונה מתוך הפוסט "תרמיקה" מהבלוג- "עיר כפר ומה שבניהם" (לקריאת הפוסט לחץ על התמונה) צילום: נתלי תמיר


היא הציגה את עצמה: קוראים לי נתלי ב"ת",  וסיפרה שגדלה במושב רם און, ליד החור שבסרגל. מיד ה-GPS הפנימי שלי התעורר והתחיל לעבוד ולמקם אותה על המפה. הסקרנות שלי גברה וגברה ושמות כמו "העמק" והישוב "ציפורי" מלאו את ראשי בצבעים וסיפורים. ואז אמרה, תל אביב ואת שם הבלוג שלה "עיר כפר ומה שבניהם" והצבעים בראש התבלבלו להם עם סימני שאלה ??? לרוב אני שומעת על המסלול ההפוך, המעבר מהעיר לכפר ולא מהכפר לעיר??? ולמרות שאני עירונית מלידה חשבתי לרגע איך אפשר להחליף ירוק באפור???

תמונה מתוך הפוסט "תרמיקה" מהבלוג- "עיר כפר ומה שבניהם" (לקריאת הפוסט לחץ על התמונה) צילום: נתלי תמיר


הסתקרנתי מאוד ובמהלך השנה עקבתי והתבוננתי במסע הקסום שבין הכפר לעיר דרך המילים והתמונות של נתלי וגיליתי קשת רחבה של צבעים. דרך המילים שלה כושפתי בקסמיו של הישוב "ציפורי" והלכתי לאיבוד בדרך "על הכפר המכושף". "מגלה עולם", חדש ושונה מהמוכר והבטוח. ממלאה את "הראש בכחול" העמוק של הים. נחשפת לשמש, רוקחת תמיסות וחושבת עד כמה אני "חשופה לשמש". מתחברת "במרווחים בין השורות" ומתרגשת מהאותיות ומהגופן.

תמונה ימנית מפוסט "מגלה עולם" תמונה שמאלית מפוסט  "ראש כחול" מהבלוג- "עיר כפר ומה שבניהם" צילום: נתלי תמיר

תמונה ימנית מפוסט "במרווחים בין השורות" תמונה שמאלית מפוסט "במרווחים בין האותיות"

מהבלוג- "עיר כפר ומה שבניהם"  צילום: נתלי תמיר


מרותקת מהניגודיות ומזדהה עם כל כך הרבה שיבושים, מגבלות ותגיות שעפו כבר באוויר. נהנת מכל "הקצוות המפוצלים" שיוצרים גריד חדש ומקצב מהפנט שגורמים ל"פעימה" בטמפו ממכר. מתעוררת, מתמסרת ועפה איתה גבוה בין נופי ילדותה וצופה ב"נחיתה במאדים" בעוצמה. מבינה עד כמה תחושת הדחף מלווה בתשוקה גדולה ורק איתה אפשר לגלות פלנטות חדשות שתמיד רציתי לגלות.

סרטון מהפוסט "פעימה" מהבלוג-"עיר כפר ומה שבניהם" (לקריאת הפוסט לחץ על כאן) צילום: נתלי תמיר

תמונה ימנית מהפוסט "תרמיקה" תמונה שמאלית מהפוסט "נחיתה ממאדים" מהבלוג- "עיר כפר ומה שבניהם" צילום: נתלי תמיר


לפני כחודש יצאתי לשחק במגרש הביתי החדש של נתלי ב"ת" בסדנת #מתחת_לאף.

סדנה המוגדרת כסדנת צילום בנייד אבל ההגדרה אפילו לא מגרדת את מה שבאמת הסדנה מחוללת ויוצרת.

על ידי משחק פשוט כביכול, של ארץ עיר כפר, נתלי מאפשרת למשתתפים במשחק, לחלוץ את הנעליים המוכרות, לשחק עם המילים וההגדרות ולהפוך לגמרי את נקודת המבט הקבוע על הסביבה ועצמך.

צילום: מיכל מונטג - צולם במסגרת סדנת #מתחת_לאף


בשישי האחרון הצטרפתי לשלב הבא במשחק וביחד עם נתלי יצאתי למסע שבין העיר לכפר וחזרה. הזדמנות נהדרת לשחק במגרש הביתי הראשון של נתלי בנופי ילדותה, בין עמקים, שדות חרושים ושמיים פתוחים המזמנים אליהם להקות שקנאיים. ביחד עם קבוצה מסקרנת של נשים מצאתי את עצמי במבנה ישן בגן השלושה (הסחנה). בלב ליבו של הסחנה סביב שולחן עמוס בכל טוב (שאירגנו המשולש הקדוש מכפר רופין). התחלנו במשחק כשנתלי פוצחת במילה ושולחת אותנו למשימה. מהתבוננות מהצד זה נראה משעשע ומצחיק, כל אחת מתנתקת ומתחברת לנקודה מסוימת שצדו עיניה. אחר כך משתפת את הקבוצה ואז מתגלה הקסם של כל אחת. מהירוק של הסחנה המשכנו לאמא אדמה בלב ליבו של העמק, ביקור בבית ילדותה של נתלי ובסטודיו לקרמיקה מלא החיים של אימה "חוה דרורי". פסלת מיוחדת במינה המספרת את סיפורה דרך הידיים, יוצרת דמויות מלאות הבעה, שמחה והומור שלא ניתן להשאר אדישים כלפיהן.

צילום במסגרת סדנת #מתחת_לאף למתקדמות

צילום במסגרת סדנת #מתחת_לאף למתקדמות


תמיד מסקרן אותי לדעת איך זה לחיות בנוף אחר, במקום אחר על המפה, עם כבישים אחרים שמקיפים אותך ומובילים אותך לגלות שמיים פתוחים, ריחות וצלילים שונים. אז הצטרפתי למסע ולמשחק עם נתלי וקיבלתי הצצה על החיים באזור חיוג אחר על המפה. ​תודה ענקית על האירוח המקסים של המועצה איזורית עמק המעיינות, לסיגל, אורית ורונית. תודה לחוה דרורי על האירוח בסטודיו הקסום שלה. ​ותודה נתלי עם "ת" על כל החוויה של סדנת #מתחת_לאף. תמשיכי לעוף ולסלול שבילים חדשים שיפעילו את ה-GPS הפנימי שלי. מסוקרנת מהמשך המסע, בעיר, בכפר ומכל מה שבינהם.


 

לקבלת עידכונים על פוסטים חדשים, ראיונות להשראה ולוחות חומרים חדשים הרשמו לניוזלטר DESIGN PLAY - GROUND BLOG

 

bottom of page