top of page

פלסטיק ציבעוני

בחודש אוקטובר האחרון העלתי בבלוג את הפוסט "ילדת אגם", פוסט העוסק בנושא שזמן רב רציתי לשתף ולספר עליו. בפוסט סיפרתי על השתתפותי כילדה ב"תוכנית אגם לחינוך חזותי". תוכנית שמטרתה העיקרית, היא לעזור לילדים צעירים לשפר את התפתחותם הקוגניטיבית והרגשית, על ידי פיתוח השפה החזותית. חווית הלימוד בתוכנית היתה עבורי חיובית והשפיעה עלי לטובה כילדה ועד היום.

צילום: מיכל מונטג - צולם במוזיאון אגם


כתיבת הפוסט "ילדת אגם" הייתה הזדמנות נהדרת להיזכר בכל הצורות, הצבעים והחומרים בהם השתמשנו במסגרת השיעורים. מכיוון שהתכנית של אגם הייתה מבוססת על לימוד תוך כדי התנסות, מגע ידיים, משחק, תבניות וכדומה. הזיכרונות הראשונים שעלו היו קשורים למשחק עם הצורות הגאומטריות שאיתן למדנו והכרנו בעזרתן את השפה החזותית.

צילום: מיכל מונטג - צולם במוזיאון אגם


הצורות הגאומטריות הבסיסיות: ריבוע, משולש ועיגול, היו עשויות מפלסטיק, או ליתר דיוק, היו עשויות פרספקס צבעוני אטום.   הצורות מהפרספקס הצבעוני היו בגדלים שונים, מקטן מאוד ועד לענק בגודל של ילד. בעזרת הצורות יכולנו להרגיש את המעבר מצורות שטוחות בדו-מימד, לצורות שזזות ומשחקות איתנו בחלל בתלת-מימד. הצורות הצבעוניות מהפרספקס זכורות לי טוב מאוד עד היום ורציתי לפתח את הזיכרון לחוויה חדשה עם החומר וליצור לוח חומרים המוקדש כולו לחומרי "הפלסטיק". התוצאה יצאה צבעונית ביותר.

צילום: מיכל מונטג - צולם במוזיאון אגם


לקראת הפוסט אספתי חומרים המתאימים ללוח החומרים בשילוב אלמנטים נוספים מעולמות עיצוב מקבילים, המדברים בשפה חזותית זהה. כבר הרבה זמן שאני עוקבת אחרי העבודות של Eclect (אקלקט), מותג לאומנות גרפית מקורית של זוג המעצבות ליטל ועדי. ידעתי ששילוב ההדפסים של Eclect יהיה מדוייק ונכון לאופי לוח החומרים הזה. בחרתי הדפסים מסדרת "Graphic" שהעניקו ללוח החומרים בסיס גרפי חזק ובעל נוכחות. כאשר נתקלתי בפוסט שפרסמה מעצבת התכשיטים נעמה ברוש בדף הפייסבוק שלה, על קולקציית התכשיטים החדשה לעונה בשם: B.A.S.E.C.O.L.O.R (עגילים בצורות גרפיות וצבעי יסוד) הבנתי שהם בול מה שאני מחפשת להשלמת הלוח, תכשיטים בעלי נוכחות צבעונית וגרפית שמעלים מיד חיוך על הפנים. המשחק עם כל החומרים שאספתי היה חגיגה גדולה ובמקום לוח חומרים אחד נוצרו שני לוחות חומרים צבעוניים ומלאים בהשראה. לצפייה בלוחות החומרים החדשים בסדרה "חומרים להשראה" ולמעבר למרכבי כל לוח השראה, לחצו על התמונות למטה.


חומרים להשראה #6 משחקים באדום כחול (למעבר ללוח החומרים לחצו כאן או על התמונה)


חומרים להשראה #7 תכשיטים ציבעוניים (למעבר ללוח החומרים לחצו כאן או על התמונה)



 

לקבלת עידכונים על פוסטים חדשים, ראיונות להשראה ולוחות חומרים חדשים

DESIGN PLAY - GROUND BLOG​

 

bottom of page